PRIVACY DISCLAIMER

© 2018 Unplug Jezelf

Kracht: Wat zijn de voordelen van yoga?

September 1, 2016

 

 

Wat zijn nou precies de voordelen ervan als je een yogales zou gaan volgen?

Hoe kan yoga bij een burnout helpen?

 

 

*Sterke, slanke en soepele spieren

Bij yoga asana's (houdingen) wordt elke spier in het lichaam gebruikt, lichamelijke kracht neemt toe van top tot teen. Stramme spieren worden weer soepel. En, het beoefenen van yoga zorgt voor een betere lichaamshouding, waardoor nek- en spierklachten afnemen. En in een burnout kun je juíst heel veel last hebben van nek-en schouder klachten. 

*Gewichtsverlies 

Yoga kan je helpen om gewicht te verliezen. Zo verbrand je tijdens een Hot Yoga les wel 600 calorieën! Dankzij calorieverbranding en stressvermindering, spoort yoga ook aan gezonder te eten en helpt yoga je meer zelfvertrouwen te krijgen.

*Energie! Need I say more?

In het begin zal yoga energie kosten, want het is niet niks om in ingewikkelde houdingen rustig te blijven ademhalen.

Maar uiteindelijk zal elke houding die lukt, zorgen voor meer energie. En: Sommige asana’s zijn er specifiek op gericht om meer positieve energie te geven, andere om beter negatieve energie los te kunnen laten.

*Stressvermindering

Yoga is een fijne manier om te ontspannen en je te onttrekken aan dagelijks beslommeringen. Daardoor komt er minder ruimte voor stress en angst. Er zijn asana’s gericht op het loslaten van negatieve energie, erg geschikt voor als je veel last hebt van stress of angsten.

*Pijnverlichting

Voor bijna elke vorm van fysieke pijn is een asana die de pijn kan verlichten. Daarnaast is de ontspanning die je door yoga voelt erg belangrijk, want daardoor leer je ook veel spanning in je lichaam los te laten.

*Verbeterde ademhaling

Bij yoga is het erg belangrijk om in alle houdingen rustig te blijven ademhalen. Het gaat nooit om de perfecte houding nabootsen, maar om rust te vinden in een houding die er zoveel mogelijk op lijkt. Daarbij kun je jouw ademhaling sturen naar gebieden waar je meer ruimte nodig hebt. Door zo te focussen op de ademhaling zul je merken dat je ook in het dagelijks leven rustiger gaat ademhalen.

*Mindful

Door de poses en je ademhaling goed te gebruiken kom je tijdens een les al snel meer in het hier en nu.

*Innerlijke rust

Door regelmatig en voor langere tijd aan yoga te doen, geef je jezelf een kans om die drukte van binnen kwijt te raken.

Uiteindelijk blijft er weinig meer over dan innerlijke kalmte.

*Verbeterde slaap

Als je slecht slaapt, kan yoga helpen om de rust weer te vinden.

De overgang van dag naar nacht kan door wat asana’s en de meditatieve aspecten van yoga geleidelijker gaan, waardoor de kans op een betere nachtrust groter is.

 

Please reload

RECENTE BERICHTEN

March 30, 2018

October 30, 2017

Please reload

ARCHIEF
Please reload

ZOEKEN OP TAGS
Please reload