PRIVACY DISCLAIMER

© 2018 Unplug Jezelf

FOOD DETOX PROGRAMMA

Ik ben heel benieuwd hoe dat met jou gaat, voeding in je burnout...

 

Doordat mijn lijf niet meer goed voelde (ziek, zwaar, pijnlijke spieren, etc.) ben ik het roer compleet om gaan gooien.

Op een ongezonde manier, zie ik nu.

Zo was ik (hysterisch) gestopt met roken en extreem op voeding aan het letten, was geobsedeerd door E-nummers en suikers en kreeg paniekaanvallen in de supermarkt, simpelweg omdat ik niet wist wat ik nog wel kon eten en de energie om (goed) te koken had ik niet. En ik woog nog maar 52 kg.

Dus laat me je helpen met deze info:

 

Feit: Als je niet voldoende met je voeding bezig bent tijdens je burnout, werkt dit je herstel tegen.

Voeding is zeker niet de enige oplossing maar absoluut nodig om hier grip op te krijgen!

 

Vermijd deze voeding:

*Suiker! Dit kreng geeft je energieniveau misschien een korte boost maar daarna krijg je ook weer die onvermijdbare dip. Als je hier dagelijks teveel van eet of drinkt, raakt je bloedsuikerspiegel uit balans. En je energieniveau schiet omhoog en omlaag en zorgt voor nog meer disbalans. Moet je niet willen.

*Koffie! Of andere drankjes met cafeïne, zorgen voor een stijging van je al verhoogde cortisolniveau en vergroot ook nog eens je gestreste gevoel.

 

I know right, zeg maar doei tegen de Cola -__-

 

Verder zijn dit ook dipgevers:

*Alcohol, nicotine, drugs

*Naast suiker: zoetstoffen of voedingsmiddelen met suiker als ingrediënt (let dus ook op rietsuiker, kristalsuiker, glucose(stroop), maïssiroop, fructose, melksuiker, frisdranken of geconcentreerde vruchtensappen).

*Fabrieksvoedsel en alle bewerkte producten (eet zo groen en puur mogelijk)

*Teveel verzadigde vetten (verzadigd = verkeerd)

 

Eet DIT juist wel:

*Vitamine B – Aanhoudende stress vreet aan je vitamine B. Eet hier dus flink van! Je vindt hem in: bonen, asperges, erwten, champignons, zilvervliesrijst, bruine rijst, broccoli, avocado’s, linzen, eieren, volkoren-producten, bananen, noten en zaden

*Vitamine C – deze kanjer zorgt ervoor dat de hoeveelheid cortisol in je bloed na een stressreactie sneller weer zal dalen. Eet dus lekker veel broccoli, paprika’s, kool, aardbeien, waterkers, bramen, citroenen, tomaten, citrusvruchten en bloemkool

*Magnesium – Hier heeft je lijf nu een verhoogde behoefte aan omdat deze een aandeel heeft in je energieproductie en geeft een kalmerende werking op vermoeide spieren en op je bloedvaten.

Magnesium zit in noten, bananen, rozijnen, avocado, zaden, kelp, knoflook, zeewier, schelpdieren, quinoa en pure chocolade.

Ook echt een gouden tip: pure magnesium vlokken in een voetenbadje doen voor het slapen gaan!

Dit koop je bij o.a. de Tuinen. Ik weet dit pas sinds kort en slaap er fantastisch op!

*Zink – Dit mineraal speelt een belangrijke rol voor je immuunsysteem.

*Omega 3-vetten – Deze zorgen voor een positieve(re) gemoedstoestand! Deze goede vetjes vind je in: walnoten, vette vis en lijnzaad.

 

Simpel gezegd : Eet zoveel mogelijk puur uit de natuur

EVERYTIME YOU EAT OR DRINK,

YOU ARE EITHER FIGHTING A DISEASE,

OR FEEDING IT

Het slimste (en snelste) om nu gelijk alle troep uit je lijf te krijgen en een frisse start te maken is een detox.

En begin van daaruit opnieuw.

Er is niks raars aan, dus geen klysma's en het is geen vasten. Het is ook geen dieet. Een soort reset!

Het is een programma voor 5 dagen met 6 maaltijden per dag. 's Ochtends een smoothie, voor de lunch een lekkere salade en een soepje voor 's avonds. Je eet ook gewoon tussendoortjes en soms zelfs een toetje!

Gewoon puur, zo groen en gezond mogelijk eten voor 5 dagen.

 

Daarbij nog 5 redenen voor een detox:

*ENERGIE, need I say more?

*Stralende huid

*Gewichtsverlies (Let op: ieder lichaam is anders. Ik kwam zelf 4 kg aan, maar jij zal misschien afvallen)

*Je zal hierna echt veel bewuster met je voeding omgaan en merken dat het leuk is!

*Beter kunnen slapen en beter kunnen concentreren doordat alle toxinen en vrije radicalen die zijn opgehoopt in je     lichaam zullen afnemen